Suuri kiitos kaikille äänestäjillemme, ehdokkaillemme sekä kuntavaalikampanjamme tekijöille ja tukijoille!

Järvenpäässä Vihreiden kannatus su 13.6. käydyissä kuntavaaleissa oli 13,2 prosenttia. Muutos edellisiin kuntavaaleihin oli -2,2 prosenttia. Saadut äänet riittivät seitsemään paikkaan Järvenpään kaupunginvaltuustossa. Jatkokaudelle suuntaavat Hanna Graeffe, Riikka Juuma, Katri Kuusikallio ja Tiia Lintula. Uusia Vihreitä valtuutettuja ovat Taru Deniz, Ville Mustonen ja Reetta Nick.

Täydestä sydämestä tehdyn kampanjan jälkeen vaalitulos oli pettymys. Järvenpään Vihreät menettivät yhden valtuustopaikan. Järvenpäässä Vihreiden tulos oli kuitenkin Vihreiden valtakunnallista kannatusta selkeästi parempi.

– Nyt on Vihreillä niin valtakunnallisesti, kuin meillä täällä Järvenpäässäkin syytä tehdä syvällinen analyysi vaalituloksesta. Tämän lisäksi pidämme tärkeänä, että tulevalla kaudella etsitään keinoja nostaa kuntapolitiikan ja -vaalien kiinnostavuutta. On todella harmillista, että lähes joka toinen järvenpääläinen jätti käyttämättä äänioikeutensa näissä vaaleissa, Järvenpään Vihreiden puheenjohtaja Tiia Lintula pohtii.

Edessä ovat työn täyteiset neljä vuotta. Vihreässä joukkueessa työ ympäristön suojelemiseksi sekä koulutuksen, heikoimpien aseman turvaamisen sekä kaupunkimme kestävän elinvoiman eteen jatkuu.

– Haluan toivottaa hyvää kesää kaikille ja onnea valituille yli puoluerajojen! Vetovoimainen, hyvinvoiva ja kestävä Järvenpää rakennetaan yhteistyössä, Lintula sanoo.

Kuva: Ursula Arsiola