Vihreiden puheenjohtaja, sisäministeri Maria Ohisalo piipahti tapaamassa Järvenpään Vihreitä Rantapuistossa perjantaina aamupäivällä. Vaihdoimme kuulumiset niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Maria ihasteli yhteistä puisto-olohuonettamme.

Tapaamisen lopuksi kuvatulla videolla Maria lähettää tervehdyksensä kaikille järvenpääläisille ja muistuttaa siitä, että Vihreät ovat se porukka, joka torjuu ilmastonmuutosta, panostaa koulutukseen, parantaa mielenterveyspalveluita ja varmistaa, että monimuotoinen lähiluonto on oikeasti lähellä.

Näin Maria kirjoittaa itse vierailustaan Järvenpäässä:

“Tänään Järvenpään Rantapuistossa Tuusulanjärven rannalla – mikä ihana kaupunkilaisten yhteinen olohuone! 🌞

Aurinko paistoi ja ihmiset olivat kiinnostuneita siitä, miten kasvava kaupunki saadaan sovitettua yhteen luonnon monimuotoisuuden säilyttämisen kanssa. Lähiluonto on korvaamattoman arvokasta ja koti lukuisille eläinlajeille. Se on myös virkistäytymisen paikka ja tärkeä osa alueen identiteettiä.

Tämän Tuusulanjärven rannalta löytyy myös lukuisia historiallisia taiteiljakoteja: Järvenpään puolelta Sibeliusten Ainola, Juhani Ahon ja Venny Soldan-Brofeldtin Ahola sekä Järnefeltien Suviranta. Tuusulan puolelta puolestaan mm. Halosenniemi.

Taide ja kulttuuri eivät kuitenkaan ole vain jotain menneisyydessä olevaa. Meidän on tehtävä kaikkemme, jotta ala pääsee taas jaloilleen ja ihmiset pääsevät kunnolla kulttuurin ja tapahtumien äärelle. Se vaatii sekä rajoitusten hallittua purkamista että kulttuurimyönteistä politiikkaa kunnissa. Hyviä uutisia juuri tänään tältä saralta, kun hallituksen piirissä on linjattu taas uusista rajoitusten puruista.”