Valtuustoryhmä2018-11-22T14:25:02+00:00

Valtuustoryhmä

Katri Kuusikallio
Kaupunginvaltuutettu, vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja

Katri Kuusikallio sivistys- ja vapaa-aikalautakunta, kaupunkikehityslautakunta (vara), tarkastuslautakunta (vara), valtuustoryhmän pj 2018-2019, Armon vihreiden pj, Järvenpään seurakunnan pappi (yhteiskunnallinen työ)

Politiikassa edistän ympäristöasioita, pyöräilyä, yhteisöllisyyttä, eriarvoisuuden vähentämistä, kaikille kuuluvaa kulttuuria ja liikuntamahdollisuuksia.

Mikko Vesterinen
Kaupunginvaltuutettu, valtuustoryhmän varapuheenjohtaja

Kaupunginvaltuutettu, kaupunkikehityslautakunta, kaupunginhallituksen varajäsen, valtuustoryhmän vpj. 2018-2019.

Olen valtiotieteiden opiskelija, jolle yhteiskunnallisten kysymysten pohdiskelu on elämäntapa. Nuoresta iästäni huolimatta olen ehtinyt toimimaan monipuolisissa tehtävissä niin vihreällä järjestökentällä kuin kuntapolitiikassa. Minulle tärkeitä asioita ovat ikääntyneiden hyvinvointi, laadukas ja yhdenvertainen koulutus sekä ympäristöystävällinen liikenne. Politiikassani haluan olla mukana edistämässä tasa-arvoa, hiilineutraalia yhteiskuntaa, avoimuutta sekä oikeudenmukaisuutta.

Kirjoitan säännöllisesti ajatuksiani ajankohtaisista asioista Keski-Uusimaa -lehteen, Sipoon Sanomiin sekä nettisivuilleni, johon voit tutustua mikkovesterinen.net -sivuilla. Lisäksi julkaisen säännöllisesti kuulumisiani Facebook -sivuillani.

Kaisa Saarikorpi
Kaupunginvaltuutettu

Kaupunginvaltuutettu, valtuustoryhmän puheenjohtaja 2017-18, kaupunkikehityslautakunnan jäsen.

Kallion Musiikkikoulun rehtori ja pianonsoitonopettaja. Pitkä kokemus vihreästä politiikan teosta. Olen ollut Uudenmaan piirihallituksen ja Vihreän liiton puoluevaltuuskunnan jäsen. Minulle tärkeitä asioita Järvenpäässä ovat Tuusulanjärvi; puistot, metsät ja viheralueet; pyöräilyolosuhteet ja taideharrastusmahdollisuudet kaikille lapsille.

Ossi Vähäsarja
Kaupunginvaltuutettu

Kaupunginvaltuutettu ja sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtaja.

Työkseni toimin vastaavana ohjaajana lastensuojelun sijaishuollon yksikössä. Olen toiminut Järvenpään vihreiden hallituksen puheenjohtajana vuodet 2016 ja 2017 ja Vihreiden puoluevaltuuskunnan varajäsenenä syksystä 2017 alkaen. Minulle tärkeää on hyvinvoinnin edistäminen asukkaiden ja kaupungin työntekijöiden keskuudessa, osallisuuden, avoimuuden ja yhdenvertaisuuden kehittäminen päätöksenteossa, sekä edistää, jo nyt kunnianhimoisia ympäristötavoitteita kaupungin strategiassa.

Hanna Graeffe
Kaupunginvaltuutettu

Kaupunginvaltuutettu, lasten ja nuorten lautakunnan varapuheenjohtaja, kaupunginhallituksen varajäsen

Toimin yläkoulun kieltenopettajana naapurikunnassamme Sipoossa, sitä kautta runsaasti tietoa ja näkemystä kasvatuksen alalta, erityisesti perusopetuksesta. Politiikassa erityisen kiinnostavaa koulut, kulttuuri, oikeudenmukaisuus.

Mikko Päivinen
Kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen

“Mä oon tuntenut Mikon koko ikäni. Se sanoo, ettei se osaa määritellä itseään, mutta oikeasti se ei vaan halua tai uskalla. Mä teen sen nyt sen puolesta.

Mikko on aika hauska, ei sellainen hauska hauska, vaan silleen eri tavalla, omasta mielestään. Maailman se haluis pelastaa, mutta näkispä vaan. Viime viikolla se päätti siirtyä lihattomaan ruokavalioon ja nyt se sitten syö mustaa makkaraa. Ja liberaali se on kanssa, rasittavan ääriliberaali, joka teoritisoi kaiken ja puhuu niin absraktisti, ettei varmaan tajuu itekkään, mitä yrittää selittää. Kuitenkin kännissä sen jutuissa tuntuu olevan jotain tolkkua, siis silloin kuin mä oon kännissä.”

– Kevin Pinomäki –

Olli Kamunen
Kaupunginvaltuutettu

Olli Kamunen toimii kaupunginvaltuutettuna, lasten ja nuorten lautakunnan jäsenenä, sekä Järvenpään vammaisneuvostossa. Koulutukseltaan Olli on kasvatustieteiden kandidaatti ja toimii päiväkodin johtajana Helsingin kaupungilla. Vapaa-ajalla Olli on aktiivinen partiojohtaja ja on myös Järvenpään Scouttien perustajajäsen.

Tiia Lintula
Kaupunginvaltuutettu

Kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen, maakuntavaltuutettu, Kiertokapula Oy hallituksen jäsen.

“En ihan heti keksi mitään muuta niin kiinnostavaa, kuin kaupungin kehittäminen. Kaupunki, niin mikä on kaupunki? Tai mitä sen pitäisi olla ja mitä se voisi olla? Minulle, uteliaalle, vastuuntuntoiselle, sinnikkäälle ja kehitysmyönteiselle tyypille kuntapolitiikassa mukana oleminen on sekä luontevaa, että palkitsevaakin hommaa.

Demokratia edellyttää aktiivisia kansalaisia. Tarpeeni ymmärtää ympäröivää maailmaa ja muita ihmisiä, sekä vahva vaatimukseni reilusta meiningistä ovat ajaneet minut mukaan politiikkaan. Itsestäänselvyyksiä ei ole. Arvokkaita asioita on puolustettava ja epäkohtiin puututtava.

Haluan toimia paremman, siis sosiaalisesti, eettisesti ja ekologisesti kestävän bisneksen, Järvenpään, yhteiskunnan ja maailman edistämiseksi. Hyvässä yhteistyössä muiden kanssa.

TK, asiakkuusjohtaja, äiti, 37v.”

YMPÄRISTÖN SUOJELU

Kaupungin visiossa ympäristöllä on arvo sinänsä, ei vain hyötyarvo. Kaupungissa on hyvä näkyä eri aikakaudet. Vanhoja rakennuksia tulee suojella, jos vain se on suinkin mahdollista

MONIPUOLINEN LIIKENNE

Järvenpäästä pyöräilykaupunki, jossa on helppo liikkua kävellen, pyörällä, joukkoliikenteellä sekä autolla