Valtuustoryhmä

Vihreä valtuustoryhmä on kahdeksalla valtuutetullaan kaupunkimme kolmanneksi suurin valtuustoryhmä. Lue tästä lisää valtuuteuistamme. Tavoitat heidät kaikki etunimi.sukunimi@jarvenpaa.fi -osoitteesta.

Katri Kuusikallio
Kaupunginvaltuutettu, hyvinvointilautakunnan jäsen

Politiikassa edistän ympäristöasioita, pyöräilyä, yhteisöllisyyttä, eriarvoisuuden vähentämistä, kaikille kuuluvaa kulttuuria ja liikuntamahdollisuuksia.

Riikka Juuma
Kaupunginvaltuutettu, opetus- ja kasvatuslautakunnan vpj

Ossi Vähäsarja
Kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen

Työkseni toimin vastaavana ohjaajana lastensuojelun sijaishuollon yksikössä. Olen toiminut Järvenpään vihreiden hallituksen puheenjohtajana vuodet 2016 ja 2017 ja Vihreiden puoluevaltuuskunnan varajäsenenä syksystä 2017 alkaen. Minulle tärkeää on hyvinvoinnin edistäminen asukkaiden ja kaupungin työntekijöiden keskuudessa, osallisuuden, avoimuuden ja yhdenvertaisuuden kehittäminen päätöksenteossa, sekä edistää, jo nyt kunnianhimoisia ympäristötavoitteita kaupungin strategiassa.

Kaisa Saarikorpi
Kaupunginvaltuutettu, kaupunkikehityslautakunnan jäsen

Kallion Musiikkikoulun rehtori ja pianonsoitonopettaja. Pitkä kokemus vihreästä politiikan teosta. Olen ollut Uudenmaan piirihallituksen ja Vihreän liiton puoluevaltuuskunnan jäsen. Minulle tärkeitä asioita Järvenpäässä ovat Tuusulanjärvi; puistot, metsät ja viheralueet; pyöräilyolosuhteet ja taideharrastusmahdollisuudet kaikille lapsille.

Hanna Graeffe
Kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen

Toimin yläkoulun kieltenopettajana naapurikunnassamme Sipoossa, sitä kautta runsaasti tietoa ja näkemystä kasvatuksen alalta, erityisesti perusopetuksesta. Politiikassa erityisen kiinnostavaa koulut, kulttuuri, oikeudenmukaisuus.

Mikko Päivinen
Kaupunginvaltuutettu

“Mä oon tuntenut Mikon koko ikäni. Se sanoo, ettei se osaa määritellä itseään, mutta oikeasti se ei vaan halua tai uskalla. Mä teen sen nyt sen puolesta.

Mikko on aika hauska, ei sellainen hauska hauska, vaan silleen eri tavalla, omasta mielestään. Maailman se haluis pelastaa, mutta näkispä vaan. Viime viikolla se päätti siirtyä lihattomaan ruokavalioon ja nyt se sitten syö mustaa makkaraa. Ja liberaali se on kanssa, rasittavan ääriliberaali, joka teoritisoi kaiken ja puhuu niin absraktisti, ettei varmaan tajuu itekkään, mitä yrittää selittää. Kuitenkin kännissä sen jutuissa tuntuu olevan jotain tolkkua, siis silloin kuin mä oon kännissä.”

– Kevin Pinomäki –

Hilppa Loikkanen
Kaupunginvaltuutettu, kaupunkikehityslautakunnan jäsen
Tiia Lintula
Kaupunginvaltuutettu, kaupunginvaltuuston 2. vpj

En ihan heti keksi mitään muuta niin kiinnostavaa, kuin kaupungin kehittäminen. Kaupunki, niin mikä on kaupunki? Tai mitä sen pitäisi olla ja mitä se voisi olla? Minulle, uteliaalle, vastuuntuntoiselle, sinnikkäälle ja kehitysmyönteiselle tyypille kuntapolitiikassa mukana oleminen on sekä luontevaa, että palkitsevaakin hommaa.

Demokratia edellyttää aktiivisia kansalaisia. Tarpeeni ymmärtää ympäröivää maailmaa ja muita ihmisiä, sekä vahva vaatimukseni reilusta meiningistä ovat ajaneet minut mukaan politiikkaan. Itsestäänselvyyksiä ei ole. Arvokkaita asioita on puolustettava ja epäkohtiin puututtava.

Haluan toimia paremman, siis sosiaalisesti, eettisesti ja ekologisesti kestävän bisneksen, Järvenpään, yhteiskunnan ja maailman edistämiseksi. Hyvässä yhteistyössä muiden kanssa.

TK, yrittäjä