Eilen maanantaina 9.8. pidettiin ensimmäinen uuden kaupunginvaltuuston kokous Järvenpää-talolla Sibelius-salissa. Paikalla olivat vihreät valtuutetut Reetta Nick, Hanna Graeffe, Riikka Juuma, Tiia Lintula, Katri Kuusikallio, Ville Mustonen sekä Taru Deniz (kuvassa vasemmalta oikealle).
”Ennustan historiallista valtuustokautta jo edessä olevan sote-uudistuksen, koronatilanteen kuin ilmastonmuutoksenkin mukanaan tuomien haasteiden johdosta. Miten tässä muuttuvassa toimintaympäristössä jatketaan kaupunkimme kestävää kehittämistä parhaalla mahdollisella tavalla samalla kun huolehditaan asukkaidemme hyvinvoinnista? Vihreä valtuustoryhmä tulee pitämään ympäristön ja heikoimpien puolta etsimällä mahdollisimman kestäviä, tietoon pohjautuvia ratkaisuja haasteisiin”, pohtii Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Tiia Lintula ensituntojaan.
Koronaturvallisesti järjestetyssä kokouksessa avattiin uusi valtuustokausi nimeämällä luottamushenkilöt keskeisiin luottamustehtäviin.
  •  Valtuuston puheenjohtajaksi valittiin Petri Graeffe (KOK). Valtuuston varapuheenjohtajiksi valittiin Jorma Piisinen (PS) ja Hanna Graeffe (VIHR).
  •  Kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi valittiin Eemeli Peltonen (SDP). Kaupunginhallituksen varapuheenjohtajiksi valittiin Mikko Taavitsainen (PS) sekä Willem van Schevikhoven (KOK).
👏🏻 Vihreä valtuustoryhmä onnittelee valtuuston ja kaupunginhallituksen puheenjohtajistoa sekä kaikkia luottamustehtäviin valittuja henkilöitä!
Kaupungin keskeisissä luottamuselimissä toimivat seuraavat Vihreät luottamushenkilöt:
  •  Kaupunginvaltuuston 2. vpj (2021-2023) Hanna Graeffe
  •  Kaupunginhallituksen jäsen (2021-2023) Katri Kuusikallio, varajäsen Tiia Lintula
  •  Opetus- ja kasvatuslautakunnan jäsenet (2021-2025) Reetta Nick ja Riitta Keinänen-Korpela, varajäsenet Satu Karjalainen ja Satu Lumme.
  • Hyvinvointilautakunnan jäsenet (2021-2025) Taru Deniz ja Jere Haavisto, varajäsenet Kirsi Lahtinen ja Pekka Tukonen
  • Kaupunkikehityslautakunnan jäsen (2021-2025) Riikka Juuma, varajäsen Satu Karjalainen
  • Tarkastuslautakunnan jäsen (2021-2025) Ursula Arsiola, varajäsen Satu Lumme
Lisäksi kokouksessa annettiin toimiohjeita nimetä seuraaviin ylikunnallisiin luottamustehtäviin Järvenpään Vihreitä edustajia seuraavasti:
  • Uudenmaan liiton maakuntavaltuuston jäsen Reetta Nick, varajäsen Ville Mustonen
  • Keusoten hallitus jäsen, Reetta Nick
  • Keusoten valtuusto jäsen, Ossi Vähäsarja, varajäsen Kirsi Lahtinen
  • Keski-Uudenmaan Vesi -kuntayhtymän hallituksen jäsen Risto Salovaara, varajäsen Kirsi Lahtinen
Lisäksi valittiin vielä:
  •  Käräjäoikeuden lautamies Emmi Wallin
Onnittelut kaikille valituille luottamustehtäviin! Voimaa ja viisautta päätöksentekoon.
Vihreät luottamushenkilöt tavoitat etunimi.sukunimi@jarvenpaa.fi -osoitteesta.