Järvenpään Vihreät aluevaaliehdokkaat 2022

258Jere Haavisto

Tradenomi (AMK)

IT Operations Manager

Digitaalisten palveluiden kehittämisen, tuottamisen sekä hallinnollisen työn osaaja. Hyvinvointialueella haluan tarjota tasavertaisia digitaalisia palveluita alueen asukkaille.
Katso lisää nettisivuiltani!

Pöytäalho

www.jerehaavisto.net

263Milja Henttonen

Kauppatieteiden maisteri

Viestintäerityisavustaja

Olen 36-vuotias viestinnän ammattilainen. Minulle ykkösjuttu aluevaaleissa on mielenterveyspalvelujen saatavuus. Hoitoonpääsyssä ei saa olla kyse tuurista, toimintakyvystä tai taustasta. Jokaisen on saatava apua ajoissa, nopeasti ja helposti.

Vapaa-aikani kuluu kirjojen, tietokonepelien ja karaoken parissa.

Jamppa

269Riitta Keinänen-Korpela

Luokanopettaja KM, eläkkeellä

Järvenpään opetus- ja kasvatuslautakunnan jäsen

Olen 62-vuotias eläkkeellä oleva luokanopettaja (KM).
Haluan edistää erityisesti lasten ja nuorten hyvinvointia sekä riittävien tukipalveluiden turvaamista perheille.
Toimivat, laadukkaat, oikea-aikaiset ja kaikkien saavutettavat peruspalvelut ovat parasta ennaltaehkäisyä.

Kinnari

275Kirsi Lahtinen

51-vuotias perheenäiti

Lähihoitaja

Lähihoitaja, tällä hetkellä Terveystalossa hammashoitajana. Työkokemusta myös julkiselta sektorilta sekä ikäihmisten että suun terveydenhuollon saralta.

Kokemusta yhdistys- ja järjestötyskentelystä useiden vuosien ajalta.

Luottamustehtävät tällä hetkellä: Järvenpään hyvinvointilautakunnan jäsen, Keusoten valtuuston varajäsen, Keski-Uudenmaan vesi hallituksen varajäsen, Tehyn valtuuston varajäsen, STAL ry varajäsen.

Loutti

278Tiia Lintula

TK

Yrittäjä, kaupunginvaltuutettu, valtuustoryhmän pj

Sinä olet tärkeä. Näissä vaaleissa on kyse meidän kaikkien terveyspalveluista neuvolasta saattohoitoon ja sosiaalipalveluista lastensuojelusta aikuissosiaalityöhön. Olen ehdolla, jottei kukaan jäisi terveysongelmiensa, elämänhallinnan pulmiensa tai työssä jaksamisensa kanssa yksin. Haluan olla rakentamassa meille kaikille asiakaslähtöisiä palveluita, huolehtia hyvinvointialueemme työntekijöiden tyytyväisyydestä sekä luoda toiminnoille toimivat rakenteet.

Tanhuniitty

280Ville Mustonen

Kasvatustieteiden maisteri (Helsingin yliopisto) sekä teatteri-ilmaisun ohjaaja (Metropolia AMK)

Luokanopettaja, teatterialan freelancer ja kaupunginvaltuutettu

#Oikeudenmukaisuus. Minulla on suuri tarve toimia ihmisten äänitorvena, huolehtia ihmisten välisestä yhdenvertaisuudesta, sekä kasvattaa ja opettaa. Olen asunut Järvenpäässä 31 vuotta. Minulla on kaksi peruskouluikäistä lasta. Olen teatterialan ammattilainen.

Pöytäalho

281Harri Myllyniemi

Tutkija

Olen kaupunkia ja luontoa rakastava tuore järvenpääläinen. Työkseni olen tutkijana Suomen ympäristökeskuksessa vesistömallien parissa. Olen neljän lapsen isä. Minuun saattaa törmätä pyöräillessäni Tuusulanjärven ympäri.

283Lauri Nurro

Sijoitusasiantuntija

Tuotantotalouden diplomi-insinööri

Olen syntyjäni Vihdistä ja opiskelin diplomi-insinööriksi Lappeenrannassa. Järvenpäähän muutin neljä vuotta sitten ja Vihreissä olen ollut aktiivi siitä lähtien. Kroonisten sairauksien onnistunut ja nopea diagnosointi sekä nuorten hyvinvointi ovat sydänasioitani.

Järvenpää

285Sara Peltola

Pedagoginen asiantuntija

Kasvatustieteiden maisteri

Työssäni opinto-ohjauksen parissa olen huomannut, miten monista palasista ihmisten hyvinvointi ja hyvä elämä koostuu. Haluan nyt käyttää kaikkea oppimaani varmistaakseni K-U alueelle erityisesti sujuvan oppilas- ja opiskelijahuollon, nuorten laadukkaat mielenterveyspalvelut sekä lapsiperheiden tuen.

Järvenpää

293Pasi Solonen

Työvalmentaja

Ohjaaja, lähihoitaja / Sosiaalinen kuntoutus

Työskentelen Keusotella, kuntouttavan työtoiminnan, mielenterveyskuntoutujien päivätoiminnan sekä tuetun työn ohjaajana. Toimin myös Järvenpään vihreiden puheenjohtajana 2022 alusta ja JHL873 ry hallituksessa. Hyvinvointi, mielenterveys, yhdenvertaisuus ja yhteistyö ovat minulle tärkeitä asioita.

Jamppa

295Pekka Tukonen

Luokanopettaja, Kasvatustieteen Maisteri

Rehtori

Olen luokanopettaja ja rehtori, joka omaa pitkän kansainvälisen kokemuksen opetusalalta. Viimeiset 15 vuotta olen ollut Järvenpäässä rehtorina – neljässä eri alakoulussa – viimeiset pari vuotta Haarajoen koulussa.
Opetus ja kasvatus on näiden 15 vuoden aikana muuttunut runsaasti ja haasteet -ja toisaalta mahdollisuudet- ovat mutkistuneessa yhteiskunnassamme aina vaan suuremmat. Niihin vastaaminen vaatii tietenkin myös taloudellista panostusta, mutta lapsiin ja nuoriin kohdennettu parannus on aina kannattavaa.
Olen myös seura-aktivisti ja vapaa-ajalla harrastan mm. kielten opiskelua.

Isokytö

296Tanja Vauhkonen

FM

Valmistavan luokan opettaja

Haluan turvata Suomen tulevaisuutta hyvinvointiyhteiskuntana ja taloudellisesti menestyvänä länsimaana. Jokaisen nuoren ja lapsen täytyy saada laadukasta koulutusta ja tasa-arvoista kohtelua. Emme saa aiheuttaa syrjäytymistä esimerkiksi rasistisin puhein; jokaisella on oikeus näyttää ja kehittää osaamistaan. Se on yksilön ja Suomen etu.

Pajala

300Ossi Vähäsarja

Sosionomi AMK

Lastensuojelun sijaishuollon vastaava ohjaaja

Olen lastensuojelun ammattilainen, musavisajuontaja, Keusoten valtuuston jäsen sekä Keusoten vihreän valtuustoryhmän pj suurella vihreällä sydämellä! Harrastan musiikkia, lenkkeilyä ja pyöräilyä. Aiemmin olen toiminut mm. Järvenpään sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtajana.

301Meeri Väänänen

FM

Palvelumuotoilija

Olen 34-vuotias palvelumuotoilija. Minulle tärkeitä teemoja ovat mutkaton pääsy hoitoon, palvelujen yhdenvertainen saatavuus taustasta riippumatta sekä mielenterveyspalvelujen varmistaminen matalalla kynnyksellä.

Vapaa-aikani käyn ratsastamassa ja kulutan Järvenpään lenkki- ja luontopolkuja

302Emmi Wallin

Sosionomi AMK

Erityisnuorisotyöntekijä

Olen perheenäiti, ikuinen oppija ja yhdenvertaisuuden puolustaja.

Minulle on tärkeää, että vahvistamme lapsiperheiden hyvinvointia ja teemme väsymättä työtä nuorten syrjäytymistekijöitä vastaan. Meidän on myös turvattava resurssit mielenterveys- ja päihdepalveluihin kaikenikäisille.

Uskon yhteistyön voimaan, se on hyvinvoinnin turvaamisen edellytys.