Etusivu2024-02-22T10:46:52+00:00

• Järvenpään Vihreiden kevätkokous keskiviikkona 3.4.2024 klo 17.45

• Kevätmarkkinat kävelykadulla lauantaina 27.4.2024 klo 9–15

• Järvenpää-päivä kävelykadulla lauantaina 11.5.2024 klo 10-16

• Rento keskusteluilta aiheella esteettömyys – tapahtuma on siirtynyt maaliskuulta myöhemmälle kevättä. Ilmoitamme uuden ajankohdan!
    Lisätietoja paikasta ja sisällöstä myös lähemmin.

Muista tapahtumista ilmoitamme verkkosivuilla, kun ne ovat ajankohtaisia.

Haluatko osallistua tai olla järjestämässä tapahtumaa kanssamme? Ota yhteyttä yhdistyksen puheenjohtajaan: ville.mustonen@jarvenpaa.fi, pienikin panos otetaan ilolla vastaan! Kerromme mielellämme paikallisesta toiminnastamme.

Vihreät on olemassa turvatakseen ympäristön, ihmisten ja politiikan tulevaisuuden.

Vihreän liikkeen arvoja ovat vastuu, vapaus ja välittäminen. Toimimme kestävän kehityksen, oikeudenmukaisuuden ja avoimuuden puolesta. Haluamme pysäyttää ilmastonmuutoksen ja suojella yhteisen ympäristömme.

Vihreän talouspolitiikan keskiössä on ekologinen kestävyys ja sosiaalinen hyvinvointi. Suomen menestystarina on luotu uskaltamalla panostaa koulutukseen, osaamiseen ja innovaatioihin. Niiden lisäksi meidän on nyt uskallettava panostaa hyvinvointivaltion päivittämiseen.

Vihreät uskovat, että jokaisella on oikeus elää haluamallaan tavalla, kunhan ei aiheuta toiminnallaan vahinkoa muille. Taistelemme eriarvoisuuden lisääntymistä vastaan. Kenenkään järvenpääläisen ei tulisi tuntea itseään tarpeettomaksi.

Vihreille erilaisuus on rikkautta, emmekä hyväksy minkäänlaista syrjintää.

Alla tuoreimmat blogimme

Vihreät eivät hyväksy suunnitelmia siirtää JYK 2. vaiheen toteutusta ja Mankalan koulun peruskorjausta neljällä vuodella

By |03.02.2024|Categories: Ajankohtaista, Mielipide, Valtuustoryhmä|Tags: , |

Opetus- ja kasvatuslautakunnalla on seuraavan kokouksensa asialistalla tehtävänään lausua kaupunginhallitukselle [...]

Miksi liittyä Järvenpään Vihreisiin?

Järvenpään Vihreiden aktiiveja

Pitkään osallistuin vihreiden tapahtumiin ja ”hengailin” mukana. Liityin jäseneksi ennen työjaksoa Tansaniassa. Palattuani totesin, että minulle tärkeisiin asioihin pitää vaikuttaa aktiivisesti. Vihreys vastasi parhaiten arvojani, erityisesti ympäristöasiat, eriarvoisuuden vähentäminen ja yhteisöllisyys.

KATRI KUUSIKALLIO

Liityin mukaan Vihreisiin vuoden 2008 kuntavaalien alla ja sillä tiellä olen. Vihreissä minua puhuttelee arvoliberaalius, vihreä talousajattelu sekä ympäristönsuojelulliset tavoitteet. Vihreissä ja kuntapolitiikassa mukana olemalla olen oppinut valtavasti mitä ihmeellisimmistäkin asioista, saanut uusia upeita ystäviä ja kokenut olevani merkityksellisten asioiden äärellä.

TIIA LINTULA, tiialintula.fi

Muutin Järvenpäähän vuonna 2020 juuri pandemian alettua. En tuntenut Järvenpäästä ketään, joten päätin, että on rakennettava itselle sopiva yhteisö. Olen ollut kiinnostunut politiikasta ja vaikuttamisesta jo teini-iästä asti, mutta vasta vuonna 2021 koin sopivaksi lähteä mukaan paikallispolitiikkaan kuntavaaliehdokkaana.

Olen tällä hetkellä tarkastuslautakunnan jäsen. Sain Järvenpään Vihreistä itselleni tärkeän yhteisön sekä useamman kaverin arkeen.

Mun erityismielenkiinnonkohteita ovat sosiaaliset rakenteet, mielenterveys ja neurokirjo, joita tarkastelen myös kuntavaikuttamisen kentällä.

URSULA ARSIOLA
Ville Mustonen

Kahden peruskouluikäisen lapsen isä. Kaupunginvaltuutettu. Keudan yhtymävaltuuston jäsen. Kasvatustieteiden maisteri, luokanopettaja. Teatterin ja esittävien taiteiden ammattilainen. Rakastan auttamista, nauramista ja luonnossa oleilua. Tykkään kovasti myös laulamisesta, musisoinnista sekä vaikka sun mistä kehollisesta. Arvostan suuresti sensitiivisyyttä ja ympäristöystävällisiä arjen pieniä tekoja. Syntynyt Turussa v.1987. Kasvatettu Jäkes vuodesta 1990.

VILLE MUSTONEN
Lauri Nurro

Alkujani Nummelasta ja Järvenpäähän päätynyt muutaman mutkan kautta. Tänne muutettuani vuonna 2017 löysin Vihreistä omat arvoni jakavia kumppaneita. Pitkään olin jo tätä porukkaa äänestänyt, mutta sitten heräsi into tehdä enemmänkin. Puolueessa vetosi eniten nopea reagointi ilmastonmuutokseen sekä vastuullinen dialogipolitiikka. Ajan myötä myös heikommassa asemassa olevien vähemmistöryhmien puolustaminen on noussut korkeammalle prioriteettilistallani. Suomen kielen opettamisesta olen saanut oivan harrastuksen itselleni.

LAURI NURRO
Riitta Keinänen-Korpela

Olen viettänyt Järvenpäässä lapsuuteni ja teinivuoteni, opiskellut ja perustanut perheen muualla Suomessa ja palannut takaisin kotikaupunkiini asumaan vuonna 2016 iäkkään äitini turvaksi. Vihreisiin liityin vuonna 2004, koska koin, että juuri vihreät arvot ovat lähellä omiani ja joita haluan elämässäni ja ympäristössäni edistää. Olen tällä vihreällä matkallani saanut osallistua monipuolisesti erilaisiin luottamustoimiin, kohdannut upeita ihmisiä ja saanut ystäviä. Erityisen iloinen olen siitä, että saan vielä eläkeläisopena olla vaikuttamassa minulle erittäin tärkeisiin, koulutukseen ja lasten ja nuorten hyvinvointiin liittyviin asioihin opetus- ja kasvatuslautakunnassa. On myös avartavaa ja mielenkiintoista saada olla vammaisneuvoston jäsenenä ja viedä yhdenvertaisuuden, erilaisuuden ymmärtämisen ja välittämisen tärkeää viestiä sieltä eteenpäin.

RIITTA KEINÄNEN-KORPELA
LIITY JÄSENEKSI