Etusivu2018-12-11T09:26:17+00:00

Vihreät on olemassa turvatakseen ympäristön, ihmisten ja politiikan tulevaisuuden.

Vihreän liikkeen arvoja ovat vastuu, vapaus ja välittäminen. Järvenpään vihreät toimivat kestävän kehityksen ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Vihreät varjelevat ympäristöä, jotta se säilyisi myös tuleville sukupolville mahdollisimman puhtaana ja elinvoimaisena. Tämä tarkoittaa ilmastonmuutosta vastaan taistelemista ja luonnonsuojelua.

Vihreät uskovat, että jokaisella on oikeus elää haluamallaan tavalla, kunhan ei aiheuta toiminnallaan vahinkoa muille. Samalla vihreät vastustavat eriarvoisuuden lisääntymistä ja pitävät hyvinvointivaltion säilyttämistä ensiarvoisen tärkeänä. Kenenkään järvenpääläisen ei tulisi tuntea itseään tarpeettomaksi.

Vihreät pitävät monikulttuurisuutta rikkautena ja tuomitsemme jyrkästi syrjinnän.

Järvenpään Vihreiden kuntavaaliohjelma 2017

TUTUSTU TARKEMMIN KUNTAVAALIOHJELMAAMME

Miksi liittyä Järvenpään Vihreisiin?

Vihreiden tavoitteet puhuttelivat nuorta 18 -vuotiasta minääni kokiessani suurta halua parantaa maailmaa oikeudenmukaisemmaksi. Vihreissä yhdistyvät niin taloudellinen, sosiaalinen kuin ympäristöllinen kestävyys. Näiden kolmen tasapaino on ehdottoman tärkeää, jotta voimme päivittää hyvinvointivaltiomme 2030-luvulle.

MIKKO VESTERINEN, mikkovesterinen.net

Pitkään osallistuin vihreiden tapahtumiin ja ”hengailin” mukana. Liityin jäseneksi ennen työjaksoa Tansaniassa. Palattuani totesin, että minulle tärkeisiin asioihin pitää vaikuttaa aktiivisesti. Vihreys vastasi parhaiten arvojani, erityisesti ympäristöasiat, eriarvoisuuden vähentäminen ja yhteisöllisyys.

KATRI KUUSIKALLIO

Kolme asiaa, jotka saivat minut liittymään vihreisiin. 1. Ilmastonmuutos ja ympäristö 2. Vihapuhe ja rasismi 3. Vihreiden arvot. Kotikaupunkini kasvu ja kehitys vetivät minua mukaan vaikuttamaan. Järvenpään vihreiden puheenjohtajana olen saanut toimia vuoden 2018 alusta lähtien.

TUOMAS KÄYHKÖ, tuomaskayhko.fi

Halusin pelastaa Tuusulanjärven. Perustimme kansalaisliikkeen Pro Tuusulanjärvi. Silloin tuli tunne, että yksittäiset ihmiset voivat vaikuttaa isoihinkin asioihin. Niinpä lähdin mukaan vihreisiin. Nyt haluan pelastaa maailman lapsilleni ja lapsenlapsilleni.

Liityin Vihreisiin keväällä 2012, kun Pekka Haaviston ensimmäinen kampanja kävi kuumimmillaan.  Vihreiden toiminta tempasi minut kerralla mukaan, ja koin positiivisen yllätyksen tullessani valituksi varavaltuutetuksi, ja sittemmin valtuutetuksi.

OSSI VÄHÄSARJA

Järvenpäähän muutettuani 2017 löysin vihreistä omat arvoni jakavia kumppaneita. Puolueessa vetosi eniten nopea reagointi ilmastonmuutokseen sekä vastuullinen dialogipolitiikka.

LAURI NURRO, laurinurro.com

TAPAHTUMAT